موضوعات داغ

بررسی اپل آیپد پرو 11 (2024)

Apple iPad Pro 11 (2024) review

بررسی اپل آیپد پرو 11 اینچی (2024): حرفه‌ای و قدرتمند

iPad Pro جدید اپل، پیشرفت قابل توجهی را در این سری محصولات به نمایش می‌گذارد. این آیپدها سرانجام به پنل‌های 120 هرتز OLED مجهز شده‌اند و همچنین از جدیدترین تراشه M4 اپل و پشتیبانی از نسل جدید مداد هوشمند اپل Pencil Pro بهره می‌برند.

علاوه بر این، برای اولین بار، شما می‌توانید روکش خاصی برای نمایشگر به نام Nano-Texture Glass را انتخاب کنید که به طور قابل توجهی از بازتاب نور می‌کاهد و به ثابت ماندن رنگ‌ها در شرایط نوری نامناسب کمک می‌کند.

به غیر از این موارد، iPad Pro نسل پنجم مانند گذشته در دو سایز 11 و 13 اینچی عرضه می‌شود. شما می‌توانید بین مدل‌های Wi-Fi یا Wi-Fi + Cellular (5G) و چهار حجم ذخیره‌سازی مختلف، انتخاب نمایید. در این بررسی، ما مقرون‌به‌صرفه‌ترین مدل 11 اینچی را بررسی می‌کنیم: مدل 256 گیگابایتی Wi-Fi. با این حال، برای مقایسه، عملکرد مدل 10 هسته‌ای 2 ترابایتی را نیز سنجیده‌ایم.

بررسی iPad Pro 11 (2024)

آیپد پرو با چهار بلندگوی استریو عرضه می‌شود. این دستگاه دارای پورت USB-C 4 (Thunderbolt 3) با پشتیبانی از DisplayPort است. همچنین یک اتصال مغناطیسی برای قلم اختیاری اپل وجود دارد.

این تبلت روی سیستم عامل iPadOS 17.5 اجرا می‌شود.

مشخصات کلی Apple iPad Pro 11 (2024):

  • بدنه: 249.7×177.5×5.3 میلی‌متر، 466 گرم؛ جلوی شیشه‌ای، پشت آلومینیومی، فریم آلومینیومی؛ پشتیبانی از قلم، ادغام بلوتوث، مغناطیسی (Apple Pencil Pro، Apple Pencil 2).
  • صفحه نمایش: 11.00 اینچ Ultra Retina Tandem OLED، 120 هرتز، HDR10، Dolby Vision، 1000 نیت (HBM)، 1600 نیت (اوج)، رزولوشن 1668×2420 پیکسل، نسبت تصویر 13.06:9، تراکم پیکسلی 264ppi؛ پوشش ضد تابش نور، گزینه نمایش نانو-بافت در مدل‌های 1TB و 2TB.
  • چیپست: Apple M4: 9 هسته‌ای 4.4 گیگاهرتز (3 هسته عملکردی، 6 هسته کارایی) – مدل‌های 256/512 گیگابایت، 10 هسته‌ای 4.4 گیگاهرتز (4 هسته عملکردی، 6 هسته کارایی) – مدل‌های 1/2 ترابایت؛ گرافیک Apple (10 هسته‌ای).
  • حافظه: 256 گیگابایت 8 گیگابایت رم، 512 گیگابایت 8 گیگابایت رم، 1 ترابایت 16 گیگابایت رم، 2 ترابایت 16 گیگابایت رم.
  • سیستم عامل/نرم‌افزار: iPadOS 17.5.
  • دوربین عقب: واید (اصلی): 12 مگاپیکسل، f/1.8، فوکوس خودکار دو پیکسلی؛ عمق: اسکنر TOF 3D LiDAR.
  • دوربین جلو: 12 مگاپیکسل، f/2.4، 122 درجه (فوق عریض).
  • ضبط ویدئو: دوربین عقب: 4K@24/25/30/60fps، 1080p@25/30/60/120/240fps؛ تثبیت الکترونیکی تصویر، ProRes (4K، 1080p)، حالت سینمایی (4K، 1080p); دوربین جلو: 1080p@25/30/60fps، تثبیت الکترونیکی تصویر، HDR.
  • باتری: 8160 میلی‌آمپر ساعت؛ شارژ سریع 30 وات USB-PD.
  • اتصالات: 5G; eSIM; Wi-Fi 6e; بلوتوث 5.3، EDR.
  • ویژگی‌های متفرقه: Face ID، شتاب‌سنج، ژیروسکوپ، قطب‌نما، فشارسنج؛ بلندگوهای استریو (4 بلندگو).

معرفی

مدل‌های جدید iPad Pro نمایانگر یک پیشرفت قوی برای این سری هستند. آیپدها سرانجام به صفحه نمایش‌های OLED 120 هرتزی سوئیچ کرده‌اند و همچنین جدیدترین چیپ Apple M4 و پشتیبانی از قلم جدید Pencil Pro را دریافت کرده‌اند. و برای اولین بار، شما می‌توانید از یک نوع پوشش خاص به نام Nano-Texture Glass استفاده کنید که به طور قابل توجهی تابش نور را کاهش می‌دهد و کمک می‌کند رنگ‌ها در شرایط نوری چالش‌برانگیز ثابت بمانند.

علاوه بر این، نسل پنجم iPad Pro همچنان در نسخه‌های 11 اینچ و 13 اینچ عرضه می‌شود. شما می‌توانید بین مدل‌های Wi-Fi و Cellular (5G) و چهار سطح حافظه ذخیره‌سازی انتخاب کنید. ما در اینجا مقرون‌به‌صرفه‌ترین مدل 11 اینچی یعنی مدل Wi-Fi با حافظه 256 گیگابایتی را بررسی می‌کنیم. با این حال، ما همچنین توانستیم عملکرد مدل 2 ترابایتی با 10 هسته را نیز برای مرجع مقایسه کنیم.

یکی از مهم‌ترین تغییرات در مدل‌های جدید iPad Pro، پنل Ultra Retina Tandem OLED است که یک ارتقاء بزرگ نسبت به mini-LED در iPad Pro (2022) محسوب می‌شود. صفحه نمایش از ProMotion (نرخ تازه‌سازی دینامیک 120 هرتز)، HDR10، Dolby Vision، گستره رنگ وسیع و تا 1600 نیت روشنایی اوج HDR پشتیبانی می‌کند.

همچنین، هنوز هیچ بریدگی برای سخت‌افزار FaceID روی صفحه نمایش آیپد وجود ندارد، که این یک نکته مثبت است.

دومین به‌روزرسانی عمده، چیپ Apple M4 است. با اینکه Apple M2 ضعیف نبود، اما M4 از نظر عملکرد و عمر باتری بسیار امیدوارکننده به نظر می‌رسد. ما این موضوع را در ادامه آزمایش خواهیم کرد.

iPad Pro با 8 گیگابایت رم یا 16 گیگابایت رم بسته به گزینه‌های حافظه (256GB/512GB یا 1TB/2TB) در دسترس است. یک دوربین 12 مگاپیکسلی در پشت با سیستم LiDAR و یک دوربین جلوی 12 مگاپیکسلی فوق عریض با کیت FaceID در کنار آن وجود دارد.

جعبه گشایی اپل آیپد پرو 11 اینچی (2024)

برخلاف جعبه‌های حجیم برخی تبلت‌ها، بسته‌بندی جدیدترین iPad Pro اپل کاملاً محتویات درون جعبه را به شما لو نمی‌دهد. جعبه‌ی نسبتاً ضخیم آیپد پرو 11 تنها شامل خود تبلت و یک کابل USB-C بافت‌دار است.

این تمام چیزی است که اپل در جعبه‌ی این تبلت قرار داده است. در حالی که iPad Pro از شارژ سریع 30 وات و نسل جدید مداد هوشمند اپل Pencil Pro و مجیک کیبورد کاربردی پشتیبانی می‌کند، اما این لوازم جانبی جذاب به صورت جداگانه به فروش می‌رسند.

طراحی، کیفیت ساخت، و دستگیری

با نازک‌ترین آیپد آشنا شوید! اپل یک دستگاه بسیار نازک و سبک تولید کرده که دارای بدنه یکپارچه آلومینیومی 5 میلی‌متری و شیشه صفحه نمایش با دوام است.

طراحی زیبا و صفحه نمایش خیره کننده

با صرف نظر از برآمدگی کوچک دوربین در پشت، iPad Pro همچنان از طراحی تخت و جذابی بهره می‌برد.

کل بخش جلویی این تبلت را صفحه‌نمایش 11 اینچی Ultra Retina Tandem OLED پوشانده است. سال‌ها بود که صحبت‌هایی در مورد جایگزینی نمایشگرهای iPad Pro با پنل‌های OLED به گوش می‌رسید و سرانجام این اتفاق افتاد.

اگرچه حاشیه‌های اطراف نمایشگر را نمی‌توان فوق‌العاده باریک نامید، اما به لطف اندازه‌ی آن‌ها، هنگام در دست گرفتن iPad Pro احساس خوبی خواهید داشت و حاشیه‌ها مزاحمتی برای تماشای محتوا ایجاد نمی‌کنند.

دوربین سلفی فوق عریض و حسگر Face ID

دوربین سلفی فوق عریض به همراه حسگر Face ID در مرکز یکی از لبه‌های بلند بالای صفحه نمایش قرار گرفته است.

خوشبختانه، Face ID در هر دو جهت عمودی و افقی به خوبی عمل می‌کند و برای تشخیص چهره نیازی به تغییر جهت دادن iPad Pro نخواهید داشت.

پشت دستگاه: مینیمالیستی با برآمدگی جزئی

پشت iPad Pro خوشبختانه از هرگونه المان اضافی و مزاحم پاک نگه داشته شده است. در این بخش تنها شاهد لوگوی براق اپل، برآمدگی کوچک ماژول دوربین اصلی 12 مگاپیکسل و اسکنر LiDAR هستیم.

ای کاش ما اولین کسانی بودیم که شاهد قرارگیری کاملاً مسطح ماژول دوربین در پشت این تبلت بودیم، اما به نظر می‌رسد بخشی از ماهیت حرفه‌ای بودن iPad Pro (لقب Pro) به خاطر حسگر LiDAR حفظ شده است. حسگر LiDAR برای برخی کاربران حرفه‌ای کاربردی است، اما حقیقتاً اندازه‌ی نسبتاً بزرگی دارد.

به طور کلی، iPad Pro یک تبلت عالی با طراحی فوق العاده راحت به لطف بدنه آلومینیومی و روکش مات آن به نظر می‌رسد. کار کردن با این تبلت 11 اینچی در هر دو جهت عمودی و افقی بسیار راحت است و ما از کار کردن با آن لذت بردیم. با دیدن برخی ویدیو ها در یوتیوب متوجه شدیم که با فشار زياد، ممکن است در قسمت میانی خم شود یا ترک بردارد، پس لطفاً روی آن فشار وارد نکنید و یا روی آن چیزی قرار ندهید.

بررسی

کیفیت لیگ
سطح بازیکن ها
اعتماد داوری

میانگین

لورم ایپسوم متن ساختگی با تولید سادگی نامفهوم از صنعت چاپ و با استفاده از طراحان گرافیک است. چاپگرها و متون بلکه روزنامه و مجله در ستون و سطرآنچنان که لازم است و برای شرایط فعلی تکنولوژی مورد نیاز و کاربردهای متنوع با هدف بهبود ابزارهای کاربردی می باشد.

امتیاز کاربر: 2.4 ( 7 نتایج)

یک دیدگاه

  1. لورم ایپسوم متن ساختگی با تولید سادگی نامفهوم از صنعت چاپ و با استفاده از طراحان گرافیک است. چاپگرها و متون بلکه روزنامه و مجله در ستون و سطرآنچنان که لازم است و برای شرایط فعلی تکنولوژی مورد نیاز و کاربردهای متنوع با هدف بهبود ابزارهای کاربردی می باشد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *